Як Тростянець їздив до Київської МАН

    Упродовж 16‒17 грудня вчителі і викладачі Тростянеччини гостювали у столиці, щоб відвідати семінар-тренінг «Зміни орієнтирів навчання в українській педагогіці», який проходив у рамках Всеукраїнського науково-освітнього проекту МАН «Відкрита освітня лабораторія».

     Такі поїздки інформаційно-пізнавального спрямування ‒ крок до розв’язання проблеми організації науково-дослідницької роботи школярів у селах і невеликих містах. Суть цієї проблеми ‒ відсутність матеріально-технічної бази, лабораторного обладнання, можливості провести експерименти на приладах. Керівники навчальних закладів мають розуміти, що нині через Малу академію наук можлива тісна співпраця із провідними вишами країни, які частково дають змогу вирішити ці завдання.

      За два дні учасники семінару прослухали лекцію «Сучасна мистецька освіта в Україні як шлях до самореалізації» завідувача лабораторії естетичного виховання і мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України, члена Національної спілки театральних діячів України Оксани КОМАРОВСЬКОЇ; відвідали Київську політехніку, де відбувся круглий стіл за участю декана інженерно-фізичного факультету НТУУ «КПІ», члена-кореспондента НАН України, професора Петра ЛОБОДИ. Модератором цієї зустрічі була заступник директора з навчально-виховної роботи НЦ «МАНУ» Тетяна ПЕЩЕРІНА. Під час круглого столу йшлося про можливі партнерства позашкільних загальноосвітніх і вищих навчальних закладів щодо організації дослідницької діяльності старшокласників у відділенні фізико-технічних наук.

Тетяна Вікторівна наголосила на тому, що Мала академія наук пропонує долучатися школам і позашкільним навчальним закладам до діяльності й організації дослідницької роботи учнів з провідними вишами Києва:

      ‒ Інженерно-фізичний факультет (НТУУ «КПІ») уже не перший рік є нашим партнером у наданні умов для проведення експериментально-дослідницької роботи учнів. Сьогодні педагоги також мають можливість ознайомитися як з умовами університету імені Тараса Шевченка, так і з умовами участі дітей у конкретних спільних дослідницьких проектах.

Петро ЛОБОДА провів наочне ознайомлення із сучасною лабораторною базою інженерно-фізичного факультету, продемонстрував можливості для учнів у навчальному закладі ‒ сучасне лабораторне обладнання, яке розраховане на роботу з школярами, зазначивши: фахівці, викладачі, інженери готові проконсультувати і провести експерименти разом з учнями.

     ‒ Для того щоб ліквідувати проблему відсутності належної технічної бази в обласних школах, Мала академія наук створила власні лабораторії. Отже, вчитель, який приїздить до нас і знайомиться з базою МАН чи нашою технічною базою, вже розуміє, що подібне можна створити й у себе. А якщо людина за все своє життя цього не побачить, то ясна річ, що вона не зможе вплинути на формування сучасного наукового світогляду шкільної молоді, ‒ поділився професор.

      Цікаві зустрічі, лекції, розмови професійного спрямування вдалося поєднати із культурним розвитком. Учасники семінару-тренінгу подивилися оперету «Циганський барон» у Київському національному академічному театрі оперети, а провідний фахівець відділу навчально-виховної роботи НЦ «МАНУ» Світлана СТЕПАНОВА провела екскурсію стародавнім Києвом.

Окрім приємних згадок про столицю, вчителі повезуть із собою на Сумщину нове бачення, розуміння інноваційних науково-технічних можливостей і усвідомлення, що провідні ВНЗ країни насправді ближче до талановитих учнів, ніж може здаватися.

       ‒ Одна справа, коли педагоги спілкуються між собою в межах району, зовсім інша, коли ми виїжджаємо за межі, можемо побачити напрацювання інших людей, порівняти і вдосконалити своє. У школах дуже мало навчальних годин з фізики і математики. Дати вичерпну інформацію у цих межах неможливо. Можу сказати, що, завдячуючи Малій академії наук, позашкільна підготовка дітей, яка є вкрай необхідною, допомагає школярам набути тих знань, які визначають їхнє майбутнє, – впевнена заступник директора з навчально-виховної роботи Тростянецької спеціалізованої школи № 5 Сумської області Тетяна ІЛЮХІНА.

      До речі, у січні 2016 року Мала академія наук уже запланувала проведення таких семінарів-тренінгів для педагогів районних, міських і сільських навчальних закладів Сумщини.