Перший сертифікований фасилітатор "Школи МИРотворчості"

    З 27 по 29 квітня відбувався фінальний етап Школи, на якому підлітки навчалися проводити тренінги. Цей проект розпочали у лютому НЦ «Мала академія наук України», Молодіжна ініціатива «Серце в долоньках» і БФ «Діти надії та любові».

 Отримавши базові і спеціалізовані знання на попередніх двох етапах, учасники приїхали на третій – тренерський. Ті, що приїхали на фінальну стадію, точно визначили для себе: вони мають бажання нести знання далі. Таке бажання усвідомили 12 із 16 учнів. Тож на останньому етапі приділялася увага командній роботі, учасники навчалися давати і приймати зворотній зв’язок, створювали власні тренінги. Також діти самі проводили навчання. Вони могли і відчути свободу, плануючи власні заняття, і брати за це відповідальність.

    Унікальність програми «Альтернатива насильству», за якою відбувалося навчання у школі, і техніки фасилітаторів полягає у тому, що це – чудовий фундамент для правильної комунікації і ведення діалогу не тільки під час учнівських тренінгів, а й для життя загалом. Результатом фінального етапу стала можливість молоді по-іншому будувати спілкування і взаємини з іншими людьми. Кожен фіналіст дістав завдання: до 20 червня провести у своїй школі презентаційне заняття. Учасники отримали зошит фасилітатора, де розписані будова, перебіг і прийоми занять. Цей зошит вручався на завершення курсу «Школи МИРотворчості» разом із сертифікатом. За проведеними заняттями підлітки писатимуть звіти, де зазначать свою результативність. Також до 10 вересня учасники мають відповісти тренерам, чи візьмуться за створення клубу МИРотворчості на базі своєї школи, міста чи району.

   Відповідно до міжнародної програми «Альтернатива насильству» фасилітатори працюють у командах по три людини. З учасників школи сформували чотири команди, проте учні навчаються у різних містах і районах, тому це ускладнює можливість роботи разом. Організатори школи вбачають необхідність створення або клубу МИРотворчості (тоді куратори приїздитимуть на місця і навчатимуть разом із випускниками школи їхніх молодших колег), або навчання дорослих, які б підтримували учнів як організаційно, так і методом наставництва. Катерина Клюзко стверджує, що тренери помітили великий потенціал в учнів, але їх треба ще трішки менторити і направляти. Після закінчення школи хлопців і дівчат супроводжують у їхній діяльності. Куратори завжди на зв’язку: якщо виникне потреба, то вони можуть приїхати у необхідне місто для того, щоб допомогти провести заняття.

     За час школи учасники набули не тільки навичок комунікації і вирішення конфліктів, а й уміння висловлювати свою позицію, обстоювати її, але не насильницьким шляхом. 12 випускників стали командою: навчилися бути тренерами і хорошими друзями, які підтримують одне одного за межами навчання серед яких і наша Даша Печко!