Всеукраїнська школа МИРотворчості

    З 19 по 21 лютого у Міжнародному науково-дослідницькому комплексі MANLAB.CAMP учні з усієї країни, навчалися у школі МИРотворчості. Працювали учасники за міжнародною програмою «Альтернативи насильству». Організували таке навчання для підлітків НЦ «МАНУ», Молодіжна ініціатива «Серце в долоньках» і БФ «Діти надії та любові».

    Печко Дарія, вихованка Молодіжної дорадчої ради при міському голові, учениця 8-го класу Шосткинської гімназії, пройшла конкурсний відбір, де на одне місце претендували 10 учнів. 16 щасливчиків оволоділи необхідними знаннями і техніками для того, щоб уже самим проводити тренінги і схоже навчання у своїх навчальних закладах, створюючи нові МИРотворчі осередки і будуючи демократичне суспільство, починаючи із шкільного середовища.

     Охочих потрапити у школу було чимало, але обрали тільки 16. Така кількість пояснюється тим, що проект передбачає тренінги, а вони можуть бути ефективні лише тоді, коли проводяться у камерній атмосфері, де формується максимальне розуміння.

     Метою проекту є зниження рівня насильства у навчальних закладах через освіту старшокласників, яка дає змогу засвоїти методи ненасильницької взаємодії. Тому важливо було обрати тих підлітків, у яких є бажання вчитися спілкуватися, налагоджувати стосунки, творчо підходити до вирішення конфліктів.

    Програма школи передбачала роботу над чотирма різними блоками. Перший спрямований на командоутворення – школярі робили вправи на згуртування, удосконалювали комунікативні здібності, розвивали вміння як проявляти і висловлювати свої думки й почуття у колективі, так і вільно обговорювати свій задум.

    Другий блок передбачав формування вмінь протистояти чужому тиску. Учні випробували умови, коли хтось абсолютно залежав від них, розвивали здатність самостійно робити вибір і діяти відповідно до власних рішень. Результати закріплювали творчим завданням, малюючи «Будинок моєї душі». Так підлітки навчалися розуміти причини дискримінацій, підводне каміння і можливі наслідки цього процесу.

     Працюючи над третім блоком, миротворці-початківці зосереджували увагу на визначенні рамок. Інколи люди не можуть зрозуміти, де межа, яку переступати не варто, і, відповідно, не можуть задати її для інших щодо екологічного ставлення до власного простору. Тож школярів навчали, як правильно формувати особисті межі і при спілкуванні дотримуватися чужих, розвивати навички контролю емоційного стану. Школярі освоїли практику використання методу вираження своїх почуттів у формі «Я-повідомлень»: коли все, що відбувається, треба транслювати через себе, акцентувати співбесідникові не на тому, що він зробив неправильно, а що відчуває твоє Я з цього приводу.

     Четвертий блок вправ школи присвятили активізації внутрішніх ресурсів. Тренери давали можливість учасникам висловлювати свої думки так, щоб це сприяло зміцненню стосунків з оточенням і підвищувало їхню самооцінку. Молодь досліджувала свої сильні сторони, працюючи над зміцненням стосунків і підтримкою у групі.

    Школа МИРотворчості передбачає три етапи навчання. Наразі відбувся перший – знайомство з програмою. У квітні пройдуть ще два. Результатом проекту має стати те, що всі учасники оволодіють необхідними знаннями і техніками для того, щоб уже самим проводити тренінги і схоже навчання у своїх навчальних закладах, створюючи нові МИРотворчі осередки і будуючи демократичне суспільство, починаючи із шкільного середовища.